Řádné, včasné, přesné a efektivní zpracování mzdového účetnictví je velice důležité pro vaši
firmu i vaše zaměstnance. Spočítat mzdy umí všechny mzdové systémy, je to jejich podstata.
Ovšem s efektivitou poskytování této služby, to už tak snadné není.
Jednou z cest zvýšení efektivity práce je digitalizace, která se stává v dnešní době velkým
tématem a nedílnou součástí vývoje. Konkrétně v oblasti zpracování mezd je pro uplatnění
digitalizace mnoho příležitostí.
Většina mzdových programů se například musela přizpůsobit eNeschopenkám. Na výběr je
méně efektivní způsob stahování eNeschopenek z datové schránky. Náš HR systém
plusPortal vám může v této oblasti nabídnout pohodlnější způsob, kdy lze využít ePortál ČSSZ
a eNeschopenky stahovat přímo do mzdového systému.
Téma digitalizace mezd v oblasti HR samozřejmě není jen o eNeschopenkách. Zahrnuje více
oblastí, jako jsou:
I.
První oblastí je základní komunikace se zaměstnanci. Zde například už většina mzdových
systémů umí zasílat výplatní lístky emailem. I to lze ovšem dělat efektivněji, jednoduchým
online zpřístupněním mzdových lístků přímo v mzdovém systému. Ale tím to nekončí a
moderní mzdové systémy jako plusPortal v rámci online komunikace se zaměstnanci umí
zajistit:
- sběr dokladů o ošetřování člena rodiny
- sběr požadavků na změny evidovaných údajů a potvrzení zaměstnanci o jejich provedení
- sběr požadavku na vystavení potvrzení a jejich distribuce po zpracování
II.
Druhou oblastí, kde digitalizace přináší významnou úsporu času mzdových účetních, je
digitalizace roční uzávěrky. Zde náš systém plusPortal nabízí:
- distribuci Evidenčních listů důchodového pojištění
- vyplnění a podpis Prohlášení poplatníka daně pro příslušný rok
Všechny výše uvedené dokumenty si v rámci aktuální legislativy vystačí s elektronickým
podpisem formou vložení obrázku podpisu a razítka plus případně záznamu informace (logu)
o zaslání či přečtení přímo v systému.
III.
Přichází ovšem čas digitální komunikace a podepisování dokumentů i v oblasti, kde se dosud
používá výhradně vlastnoruční podpis fyzické osoby. V oblasti mezd se jedná např. o
vystavení podepsání mzdového dohody se zaměstnancem. I to je v silách moderního
mzdového systému. Jsme si toho vědomi a již na tom pracujeme. Pokud přemýšlíte o novém
mzdovém systému, přemýšlejte digitálně, přemýšlejte o plusPortalu.
O digitalizaci toho uslyšíte ze všech stran čím dál více. Je to nezbytný pokrok, kterým si
postupně budou procházet všechna odvětví a na rozvoji již se velice usilovně pracuje na poli
IT systémů. Každá digitalizace s sebou nese skutečně promyšlené změny, které musí pojmout
různé role a postupy a vše dostat do co nejpřehlednějších kroků na vašem počítači nebo
mobilním IT zařízení. A co si budeme povídat, dnes je možnost vzdálené správy firemních
procesů a administrativy více než žádoucí.
Na vývoji našeho systému plusPortal pracujeme neustále dál, abychom našim zákazníkům
dodávali software (a jeho aktualizace), který jim denně bude usnadňovat práci v oblasti řízení
lidských zdrojů, bude za ně hlídat termíny a nechá zautomatizovat pravidelné firemní
procesy.
plusPortal umožňuje provádět kroky mezi mzdovým oddělením a zaměstnanci vzdáleně, na
obou stranách se tak ušetří spousta času, kdy mzdová účetní nezápasí se
stovkami papírových formulářů pro každou jednu legislativní povinnost jako například
Prohlášení k dani. V plusPortalu se zaměstnanec formulářem jednoduše prokliká. Je to tak
intuitivní a v podstatě se není jak splést, program vás navádí po jednotlivých krocích, takže to
zvládne bez problémů každý.
Pokud si chcete náš plusPortal vyzkoušet, rádi Vám jej představíme, předvedeme a můžete
se jím společně s námi probrouzdat a nechat se uchvátit jeho funkcemi. Nebo vám
poskytneme verzi, kde si můžete sami vše vyzkoušet.
Více o našem mzdovém modulu naleznete zde.
Tým plusPortal