Modul pomáhá s kontrolou dodržování pracovní doby a vedením evidence pracovní doby. Výstupy slouží jako podklad pro zpracování mezd.
Modul Docházka zvládá pracovní dobu s pravidelným i nepravidelným rozvržením směn a fixní i pružnou variantu přítomnosti.
Lze pracovat s registrací časů nebo bez ní v režimu tzv. negativní docházky.
Využití pro personalisty
- Nastavení událostí, které potřebuje/chce zaměstnavatel hlídat a evidovat (dovolená, nemoc, krátkodobá nepřítomnost, přesčasy atd.)
- Nastavení schvalovacího procesu a schvalovatelů
- Možnost kombinace negativní a pozitivní docházky pro různé zaměstnance
- Generování podkladů pro mzdovou účtárnu
- Výpočty příplatků, nároků na stravenky a stravenkový paušál
- Součinnost s modulem
Pracovní cesty pro služební cesty a drobné náklady
Využití pro manažery
- Přehled přítomnosti/nepřítomnosti podřízených (rychlá kontrola stavu jedním pohledem)
- Plánování pracovní doby
- Pružné i pevné směny, individuální změny v čase
- Plánování pohotovostí
- Hlídání přesčasů
- Součinnost s modulem
Volno pro schvalování dovolené a evidenci absence
- Možnost několikastupňového schvalování
- Pracovní výkazy
- Hlídání dodržování přestávek mezi směnami a povinného odpočinku v rámci týdne
Využití pro řadové zaměstnance
- Přístup k vlastnímu pracovnímu kalendáři/rozvrhu pracovní doby
- Přehled přítomnosti/nepřítomnosti všech zaměstnanců
Registrace času
Časy příchodů a odchodů jsou základním vstupem pro vyhodnocení docházky, pokud se nevyužívá negativní vyhodnocování.
Pro jejich registraci je k dispozici několik variant technického řešení:
- Snímače a inteligentní terminály řady
AKTION eSERIES
- Zpracování za pomoci tlačítek na terminálu
- Virtuální terminál na dotykové obrazovce
- Zaznamenání času přímo z počítače zaměstnance
Identifikace
Pro identifikaci zaměstnance jsou k dispozici následující způsoby a související funkce:
- Identifikace za použití elektronických identifikačních prvků (karty, klíčenky, apod.)
- Biometrická identifikace - otisky prstů, face ID
- Sledování zápůjček registračních čipů v personálním systému
- Návrh a tisk samolepicích etiket na identifikační karty
Řízení přístupu
Pokud se snímače pro registraci času doplní fyzickými zábranami (turnikety, zámky), je možné řídit přístup zaměstnanců do vyhrazených prostor.
V modulu Docházka se mohou pohodlně nastavit přístupové parametry "kdo - kdy - kam může vstoupit" a následně sledovat "kdo - kdy - kam skutečně vstoupil".
- Nastavení časových zón
- Záznam událostí
- Vše na jednom místě v osobní kartě
U všech položek docházky se evidují přesné časy počátku a konce. Následně lze snadno sestavit příslušné výkazy a mít možnost kdykoli doložit,
že dodržování pracovní doby je v pořádku.
Zakázky
- Možnost vytvořit číselník Zákazníků, Zakázek a položek vykazování (např. druh práce)
- V rámci vyhodnocení docházky možnost zaměstnancem nebo nadřízeným evidovat v pracovní dny práci na konkrétních zakázkách
- Automatický přenos údajů do modulu
Mzdy nebo výstup do xls